Η πρώτη εκδήλωση

Public 4.12.13

Προχθές, Τετάρτη, έγινε όπως σας είχα πει -και σας είχα προσκαλέσει-  η πρώτη εκδήλωση που έγινε ποτέ για βιβλίο του Κρισναμούρτι, από τότε που άρχισαν να βγαίνουν τα βιβλία του στην Ελλάδα πριν πενήντα χρόνια περίπου, το «ΕΓΩ ΧΩΡΙΣ ΕΓΩ«. Η εκδήλωση έγινε στο Βιβλιοπωλείο PUBLIC, στο Σύνταγμα.  Για το βιβλίο και τον Κρισναμούρτι μιλήσαμε, ο εκδότης Θανάσης Καστανιώτης, η Ανθή Ανδρεοπούλου που έχει κάνει ένα μέρος της μετάφρασης και εγώ, που μας βλέπετε στη φωτογραφία. Η προσέλευση του κόσμου μάς εντυπωσίασε και τους τρεις, καθώς γέμισαν και οι εκατό καρέκλες που είχε ο χώρος, αλλά και οι γύρω διάδρομοι με όρθιους. Η εκδήλωση, που είχε πολύ καλή ατμόσφαιρα, κράτησε σχεδόν μιάμιση ώρα, άρχισε με προβολή ενός μέρους του ντοκιμαντέρ «Ο Ρόλος του Λουλουδιού», που αν θέλετε να το δείτε ολόκληρο μπορείτε να πάτε ΕΔΩ, συνεχίστηκε με τις παρουσιάσεις των τριών μας και τελείωσε με κάποιες ερωτήσεις που έγιναν από τον κόσμο. Όταν ετοιμάσω το βίντεο που γυρίστηκε στην εκδήλωση, θα το ανεβάσω στη σελίδα της ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ στο FACE BOOK. Σήμερα, θέλω να κλείσω αυτό το ποστ, με ένα μικρό κομμάτι από το ντοκιμαντέρ που σας είπα, με σύντομες συνεντεύξεις τριών ανθρώπων που είχαν παρακολουθήσει τις τελευταίες ομιλίες που έκανε στην Αγγλία, το 1985, έτσι για να τιμήσω τους ανθρώπους που ήρθαν στην εκδήλωση.
Καλό Σαββατοκύριακο
Π.

2 Σχόλια στο “Η πρώτη εκδήλωση”

      δημήτρης
      7 Δεκεμβρίου 13 στις 9:36

      Συγκρίνουν συνέχεια τον Κ με ένα σωρό γκουρού όπως Όσσο,Γκουρτζίεφ, Τόλε αλλά και Πορφύριο,Παίσιο και δεν ξέρω ποιους άλλους. Ευτυχώς υπάρχουν τα βίντεο για όσους όμως βλέπουν και ακούν με την καρδιά τους.
      Τελικά, ναι! …άλλο πράκτωρ κι άλλο εισπράκτωρ 😉

      δημήτρης
      7 Δεκεμβρίου 13 στις 9:46

      Και θα υποκύψω στον πειρασμό να μεταφέρω εδώ το άρθρο ενός νέου ανθρώπου που
      όταν το διάβασα μου έκανε μεγάλη εντύπωση:
      «Φαίνεται ότι ο λόγος του Κ. ερεθίζει το εγώ, το οποίο δεν τον καταλαβαίνει διότι είναι έξω από τα όριά του. Ο άνθρωπος όμως δεν είναι μόνο το εγώ. Κι αυτό που δεν είναι εγώ είναι εκείνο που αναγνωρίζει την αλήθεια στον λόγο του Κ. Δηλαδή θα λέγαμε ότι ο Κ δεν χαιδεύει το εγώ κανενός, ούτε συμβιβάζεται ο λόγος του με τα μέτρα του εγώ, αλλά απευθύνεται στο μέρος εκείνο του ανθρώπου που έχει την ίδια φύση με την αλήθεια, την αγάπη, την ζωή. Και όπως είναι φυσικό αναγνωρίζεται από αυτήν. Είναι ο μόνος λειτουργικός τρόπος για να γίνει πραγματική αλλάγη, αν μπορεί βεβαίως να γίνει…
      Αντιθέτως, οι προαναφερόμενοι γκουρού και μυστικιστές (Γκουρτζίεφ, Έκχαρτ Τόλε, Όσσο κλπ) απευθύνονται στο εγώ του ανθρώπου προσπαθώντας είτε να το κατευνάσουν, είτε να το προκαλέσουν-διεγείρουν. Καλλιεργούν και διαδίδουν ελπίδες (δλδ διέπονται από τον χρόνο αφού απευθύνονται στο μέλλον. Κι ας μιλούν με στόμφο για το θαύμα του παρόντος.) Είναι διανοητική η προσέγγισή τους, μηχανιστική η αντίληψή τους, βασισμένη και πλήρως εξουσιαζόμενη από την σκέψη και το χρόνο. Και η μηχανιστική αντίληψη μηχανεύεται τακτικές και μεθόδους με σκοπό την εξέλιξη του πνεύματος, που είναι χρόνος. Όπως χρόνος είναι και η γνώση-απομνημόνευση πάνω στην οποία χτίζουν τις θεωρίες τους. Επίσης προκαλούν τον ανταγωνισμό και τον διαχωρισμό αφού σκαρφίζονται διαβαθμίσεις συνείδησης, φώτισης, πνευματικότητας κ.ο.κ. Τέλος, οι παραπάνω πνευματιστές αποτελούν ακαλαίσθητα παραδείγματα αλαζονικής συμπεριφοράς. Διότι αλαζονεία είναι να μην γνωρίζεις και να μιλάς σα να γνωρίζεις…»

Σχολιάστε