“Ποιος μπορεί να μας γιατρέψει”;

Το εξώφυλλο που βλέπετε είναι από ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που διαβάζω τελευταία. Η απάντηση στον τίτλο είναι ότι εμείς οι ίδιοι μπορούμε να γιατρέψουμε τους εαυτούς μας και το έχει γράψει ένας γιατρός, ο Αντώνης Λαγγουράνης. Ο Αντώνης Λαγγουράνης γεννήθηκε στην Αμφισσα το 1948. Εισήχθη στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από την οποία αποφοίτησε το 1973. Ειδικεύτηκε στην Παθολογία και ακολούθως στη Νεφρολογία. Ελαβε τον τίτλο του διδάκτορος του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1988. Από το 1995 έως το 1999, διετέλεσε διευθυντής (ΕΣΥ) της Υπηρεσίας Συντονισμού και Ελέγχου Εξωνεφρικής Κάθαρσης και Μεταμοσχεύσεων του Νοσοκομείου «Γ. Γεννηματάς». Εκτοτε και έως σήμερα είναι διευθυντής (ΕΣΥ) στη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού του Νοσοκομείου «Αλεξάνδρα».  Το απόσπασμα που διάλεξα από το βιβλίο αφορά κυρίως στα παιδιά μας, αλλά νομίζω και εμάς. Διαβάστε το.
Καλό Σαββατοκύριακο
             Π.

“… Με τα παιδιά δεν χρειάζεται να είμαστε αυστηροί σχετικά με τη διατροφή και ιδίως με την τήρηση των τροφικών συνδυασμών. Εάν το πρωινό ενός μαθητή αποτελείται μόνο από φρούτα, αργότερα στο σχολείο θα πεινάσει και θα επιπέσει στα τσιπς, τα γαριδάκια, τα κρουασάν, τις σοκολάτες και σε άλλες απαράδεκτες για τη σωστή ανάπτυξη του οργανισμού τροφές, που διατίθενται εν αφθονία και σε μεγάλη ποικιλία εντός και πέριξ του σχολείου. Μπορεί, για παράδειγμα, πριν ξεκινήσει, να φάει 1-2 φέτες ψωμί με μέλι  και ένα ποτήρι γάλα ή αβγό και να πάρει μαζί του για το διάλειμμα μια μπανάνα ή κάποιο άλλο φρούτο ή, αντισρόφως, να φάει ένα γεύμα φρούτων και για αργότερα να του δώσουμε ένα σάντουιτς από ψωμί ολικής αλέσεως, μαρούλι και τυρί , το οποίο θα έχουε ετοιμάσει από το σπίτι.
Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης της διατροφής των παιδιών. Η επιβολή και η απαγόρευση δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για την επίτευξη αυτού του στόχου. Μάλλον οδηγεί στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Η έμμεση προσέγγιση του προβλήματος είναι πάντοτε πιο αποτελεσματική. Η αληθινή πειθαρχία δεν είναι επακόλουθο εξωτερικής επιβολής  αλλά “εσωτερικής” συνειδητής και αβίαστης επιλογής. Πιο σωστό είναι να προσπαθούμε να τα μυήσουμε βαθμιαία με την υπομονή, την πειθώ και το παράδειγμά μας σε μια πιο υγιεινή διατροφή. Οι γευστικές προτιμήσεις και οι διατροφικές (καλές ή κακές) συνήθειες που εμπεδώνονται σε πολύ μικρή ηλικία δύσκολα αλλάζουν κατά την ενηλικίωση…”

 

 

 

 

Σχολιάστε