Για το γάμο. (Πρώτο μέρος)

Εδώ και καιρό, έχω στο νου μου να γράψω μερικά πράγματα για το γάμο, αλλά κάθε τόσο το αναβάλω. Ένοιωθα ότι κάτι μου έλειπε. Και το βρήκα: Ήταν η είδηση που διάβασα πριν λίγες μέρες για το DNA τεστ πατρότητας που σε λίγο θα πουλιέται στα Φαρμακεία! Θα αναρωτηθείτε τι σχέση έχει το ένα με το άλλο. Σωστή ερώτηση. Θ’ αρχίσω, λοιπόν, το post  απαντώντας σε αυτό. Το τεστ του DNA νομίζω ότι σηματοδοτεί την αρχή του τέλους της ανάγκης για την οποία επινοήθηκε ο θεσμός του γάμου και το πιο πιθανό, είναι να σημαίνει και την αρχή του τέλους του θεσμού του γάμου, έστω κι αν αυτό πάρει αρκετές δεκαετίες για να γίνει. Θ’ αρχίσω, λοιπόν, με μερικές σύντομες πληροφορίες για την επιστημονική ανθρωπολογική έρευνα  που έγινε πάνω σε ιστορικά στοιχεία, και εκδόθηκε το 1877 (!!!) Η μελέτη αυτή κυνηγήθηκε και από τις επίσημες θρησκείες και από Κρατικούς οργανισμούς.  Τώρα πια, όμως, μπορείτε να μάθετε για το τι λέει αυτή η μελέτη και ποιος την έγραψε, γιατί υπάρχει πια στο internet, όπως το τεστ του  DNA θα υπάρχει σε λίγο στα Φαρμακεία.
Τη μελέτη αυτή, που μιλάει για τη γέννηση του θεσμού της οικογένειας και της μονογαμίας,  την έκανε στα μέσα του 19ου αιώνα ο Ανθρωπολόγος  Lewis H. Morgan και ο τίτλος του βιβλίου είναι: Ancient Society – Researches in the line of human progress from Savagery, through Barbarism to Civilization. (Η Αρχαία Κοινωνία  – Έρευνες της γραμμής της προόδου της ανθρωπότητας από την Πρωτόγονη κατάσταση, μέσω της Βαρβαρότητας, στον Πολιτισμό). Μπορείτε βέβαια με τα  LINKS που έχω βάλει να πάτε να δείτε μόνοι σας. Εδώ, στο πρώτο μέρος αυτού του post , θα σας πω πολύ σύντομα και με δικά μου λόγια, εκείνο που λέγεται σε αυτή τη μελέτη για την αρχή της ύπαρξης του γάμου όπως τον ξέρουμε σήμερα. Το βιβλίο αυτό υπήρχε στο σπίτι που έμενα ως φοιτητής στο Λονδίνο, το 1966 και επειδή μου έκανε εντύπωση ο τίτλος, άρχισα να το διαβάζω.  Λοιπόοοον…

Στην πρωτόγονη εποχή, καθώς οι άνθρωποι ζούσαν σε νομάδες, που περιφέρονταν, υπήρχε ένα είδος γάμου που θα τον ονομάζαμε «ομαδικό γάμο». Όλοι οι άνδρες είχαν σεξουαλική σχέση με όλες τις γυναίκες και όλες οι γυναίκες με όλους τους άνδρες. Οι άντρες ζούνε «πολυγινικά» και οι γυναίκες «πολυανδρικά». Ενώ τα παιδιά ανήκουν σε όλους τους άντρες.  Μόνο οι γυναίκες ξέρανε ποια παιδιά είχαν γεννήσει και, βέβαια, δεν υπήρχε αυτό που λέμε ζήλια, αφού δεν υπήρχε ιδιοκτησία ούτε γυναικών από τους άντρες ούτε αντρών από τις γυναίκες. Κάποια στιγμή οι νομάδες έπαψαν να μετακινούνται διαρκώς και εγκαταστάθηκαν σε διάφορα μέρη. Εκεί άρχισαν να καλλιεργούν τη γη για να έχουν τροφή εκτός από το κυνήγι και χώρισαν τα κομμάτια  που  καλλιεργούσε αποκλειστικά ο κάθε άντρας. Ήρθε η ώρα, όμως,  που ανακάλυψαν ότι πεθαίνοντας, δεν ξέρανε ποιο ήταν το δικό τους παιδί για να αφήσουν το κομμάτι της γης που είχαν καλλιεργήσει, αφού όλοι είχαν κοιμηθεί με όλες τις γυναίκες και όλες οι γυναίκες με όλους τους άντρες. Είναι η στιγμή που γεννιέται η ιδιοκτησία που θα φέρει τη μονογαμική οικογένεια, στο πέρασμα από το μεσαίο στο ανώτερο στάδιο της περιόδου της Βαρβαρότητας. Αυτή η οριστική επικράτηση της μονογαμικής οικογένειας, είναι ένα από τα γνωρίσματα του καινούργιου πολιτισμού που αρχίζει. Βασίζεται στην κυριαρχία του άντρα, με μοναδικό σκοπό τη γέννηση παιδιών που η πατρότητά τους να μην μπορεί να αμφισβητηθεί ώστε να μπορούν να είναι οι άμεσοι κληρονόμοι της πατρικής περιουσίας. Και αυτό ακριβώς δίνει από την αρχή στη μονογαμία το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της,  δηλαδή ότι είναι  μονογαμία μόνο για τη γυναίκα, αλλά όχι και για τον άντρα. Και αυτό το χαρακτηριστικό υπάρχει σε όλες τις θρησκείες και σε όλους τους πολιτισμούς, από τότε έως και σήμερα. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι από τότε έως σήμερα, μόνο η γυναίκα ξέρει πραγματικά ποιανού είναι το παιδί που κάνει. Κι αυτό είναι ένας από τους κρυφούς ανδρικούς φόβους, που έπρεπε, όμως, νομικά να λυθεί. Έτσι, ένας από τους παλαιότερους νόμους που ισχύει ακόμα και σήμερα, ο Ναπολεόντειος Κώδικας, λέει στο άρθρο 312: «Παιδί, που η σύλληψή του έγινε κατά τη διάρκεια του γάμου, έχει πατέρα το σύζυγο». Αυτός ο νόμος είναι το αποτέλεσμα τριών χιλιάδων χρόνων μονογαμίας.

Η μονογαμία, λοιπόν, δεν μπήκε στη ζωή των ανθρώπων σαν συμφιλίωση του άντρα και της γυναίκας, αλλά το αντίθετο: Καθώς είναι υποδούλωση του ενός  φύλου από το άλλο, του γυναικείου από το αντρικό, είναι και η κήρυξη ενός πολέμου ανάμεσα στα δύο φύλλα. Ενός πολέμου άγνωστου στην προϊστορία, που συνεχίζεται σήμερα και που δεν ανήκει στη φύση των δύο φύλλων, αλλά τα έχει βαθιά διαμορφώσει έτσι στους αιώνες, ο οικονομικός λόγος που γέννησε αυτόν τον πόλεμο. Έναν πόλεμο, που ίσως η εμφάνιση του τεστ  DNA να σημαίνει την αρχή του τέλους του. Την αρχή, όχι και το τέλος του, γιατί πριν θα πρέπει να κατανοηθούν και να τελειώσουν ένα σωρό άλλα πράγματα που έχουν δημιουργήσουν τις αθλιότητες του γάμου, μιας σχέσης που είναι δήθεν σχέση.  Αλλά γι’ αυτά, θα πούμε στο επόμενο, δεύτερο και τελευταίο, μέρος  του «γάμο-post».

Σας φιλώ όλους – ανύπαντρους και παντρεμένους.
Π.

14 Σχόλια στο “Για το γάμο. (Πρώτο μέρος)”

      Hengeo
      17 Μαρτίου 11 στις 2:21

      Νομίζω ότι άξιζε και με το παραπάνω η αναμονή 😉

      Πάντως για μία ακόμα φορά φαίνεται πιο είναι το πραγματικά δυνατό φύλο. Ο άντρας χρειάστηκε όλα αυτά για να ξεχωρίζει τα παιδιά του, κάτι που οι γυναίκες το γνωρίζουν άμεσα! Τρομερό!!

      Μαρία
      17 Μαρτίου 11 στις 10:39

      κατι ανάλογο είχε γραψει κι ο έγκελς αν θυμαμαι κι εγω απ τα φοιτητικά μου χρόνια όντως καλή προσέγγιση. φιλάκια παραμυθα!

      Καραπιπέρης Γιάννης
      17 Μαρτίου 11 στις 15:45

      Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχουν δύο είδη μονογαμίας, η κοινωνική και η γενετική. Η πρώτη είναι αρκετά κοινή ­ και στους ανθρώπους, μεταξύ άλλων ειδών· ωθεί τους συντρόφους στο να αναπτύσσουν στενή σχέση και να μεγαλώνουν μαζί τα παιδιά τους. Η γενετική μονογαμία, που κάνει τους γονείς να παραμένουν σεξουαλικά πιστοί ο ένας στον άλλο, είναι σπάνια. Μόνο δύο είδη πιθήκων είναι γενετικώς μονογαμικά. Ολα τα άλλα πρωτεύοντα και, βεβαίως, οι άνθρωποι ρέπουν προς την απιστία. Οσο για τα υπόλοιπα ζώα, μόνο το 10% των κοινωνικά μονογαμικών ειδών είναι σεξουαλικά πιστά.

      «Οι νεαροί επιθυμούν να είναι πιστοί αλλά δεν είναι, οι γηραιοί επιθυμούν να είναι άπιστοι αλλά δεν μπορούν» – Όσκαρ Γουάιλντ

      ssunnefoula
      17 Μαρτίου 11 στις 17:54

      Το ότι ο γάμος είχε σα σκοπό να εξασφαλίσει τους νόμιμους απογόνους του άνδρα (με περιουσιακές και κληρονομικές προεκτάσεις) φαίνεται πολύ έντονα στο ρωμαϊκό αλλά και στο βυζαντινό δίκαιο. Στο τελευταίο δε, η μοιχεία θεωρείται αδίκημα ειδικά γιατί δημιουργεί «μπέρδεμα» ως προς τη γνησιότητα του απογόνου του άνδρα (ακριβώς αυτό το έννομο αγαθό προστατεύεται με τις σχετικές διατάξεις).
      Αν και πολλές φορές ο γάμος διαμορφώθηκε έτσι ώστε να διατηρούνται σαφείς κοινωνικοί διαχωρισμοί (και πάλι στη Ρώμη, μόνο ρωμαίοι με ρωμαίους εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων μπορούσαν να παντρευτούν) ή για να μείνει η κληρονομιά στην οικογένεια (Αρχαϊκή και κλασσική Ελλάδα, όπου η μοναχοκόρη παντρευόταν τον πλησιέστερο άρρενα συγγενή από την πατρική μεριά ώστε να κάνει απογόνους κατά προτίμηση αρσενικούς και να τους «περάσει» την περιουσία).
      Συγγνώμη για την πολυλογία, εντρυφούσα σε κάτι αρχαία δίκαια και παρασύρθηκα!
      Την καλησπέρα μου! 🙂

      Fwtino_Asteraki
      18 Μαρτίου 11 στις 0:19

      Xa!nomizw ein ap tin liges evasis pou den tha perimena me tipota na dw sto gamopostouli!:-Peinai arketa endiaferon olo ato+to tote me to twra…anamenoume me megali anipomonesia to 2o meros!kalinixtes+oneira glika m mpolika mmmakia+agalitses!

      Mika
      18 Μαρτίου 11 στις 11:01

      Πολύ πολύ πολύ ενδιαφέρον…!!!
      Λιγο πολύ όλοι οι σκεπτόμενοι άνθρωποι έχουν αναρωτηθεί απο που προηλθε αυτός ο θεσμός και όλα οσα συνεπάγεται αλλά είναι πολύ ενδιαφέρον να μαθαίνεις ιστορικά στοιχεία.

      Και τελικά βλέπεις οτι όλοι οι θεσμοί που μας εχουν επιβληθεί ειναιι για λόγους οικονομικούς και εξουσίας…
      Μεγάλο θεμα άνοιξες…
      Περιμένω τη συνέχεια με ανυπομονησία!!
      Φιλια

      Fwtino_Asteraki
      18 Μαρτίου 11 στις 11:36

      Καλημέρα σε όλη την παρέα! 🙂

      Χτες ήταν μια δύσκολη ώρα η ώρα νάνι σχολίου οπότε * εκβάσεις… 😛

      Να έχετε όλη μια σούπερ παλαβιάρικη μέρα! 😛

      DNAlogy
      7 Απριλίου 11 στις 22:10

      DNA ΤΕΣΤ ΠΑΤΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ

      Η DNAlogy, το πρώτο ελληνικό, διεθνών προδιαγραφών εργαστήριο ανάλυσης και ταυτοποίησης DNA, το ελληνικό CSI, ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα προσφέρει πλέον και στους Έλληνες πολίτες τη δυνατότητα απόκτησης του σετ σιελογόνου δειγματοληψίας DNAlogy-Patrotis-kit® από τα φαρμακεία, για τη διεξαγωγή ενός DNA τεστ πατρότητας/συγγένειας.
      Μέχρι σήμερα στη χώρα μας μία εξέταση DNA για την εξακρίβωση των βιολογικών δεσμών ήταν μια διαδικασία πολύπλοκη, χρονοβόρα και με μεγάλο κόστος καθώς έπρεπε να πάμε σ’ ένα νοσοκομείο, να μας πάρουν αίμα, να πάμε στα δικαστήρια και πολλές φορές να μην είμαστε καν σίγουροι για τα αποτελέσματα λόγω της ξεπερασμένης τεχνολογίας που χρησιμοποιήθηκε.
      Η ανάλυση DNA γίνεται πλέον γρήγορα, οικονομικά, αξιόπιστα, με ευκολία στη λήψη (σάλιο) και με απόλυτη διακριτικότητα και εχεμύθεια, χάρη στη χρήση του νέου σετ σιελογόνου δειγματοληψίας DNAlogy-Patrotis-kit®.
      Ένα εγχείρημα τολμηρό, καινοτόμο, σύγχρονο, επιστημονικά τεκμηριωμένο αλλά πρωτίστως αναγκαίο για τον κάθε άνθρωπο που θέλει να γνωρίζει την αλήθεια… το ύψιστο αγαθό!

      DNA τεστ σε 3 βήματα: Το DNA τεστ πατρότητας της DNAlogy συνδυάζει την εγκυρότητα με την ευκολία, αφού γίνεται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα αναλύοντας από 16 έως 23 παγκοσμίως αποδεκτούς γενετικούς δείκτες (προδιαγραφές FBI, ευρωπαϊκό αρχείο) ενώ παράλληλα είναι ανώδυνο, γρήγορο, απλό και αρκούν 3 μόνο βήματα για την πραγματοποίηση του: 1) Αγοράζουμε από το φαρμακείο το τεστ που περιέχει της ειδικές μπατονέτες δειγματοληψίας, 2) Κάνουμε μόνοι μας τη δειγματοληψία παίρνοντας λίγο σάλιο (ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες που θα βρούμε στο σετ) και 3) Στέλνουμε τα δείγματα στα εργαστήρια της DNAlogy και παραλαμβάνουμε τα αποτελέσματα σε 5 ή 15 εργάσιμες ημέρες.
      Το σετ σιελογόνου δειγματοληψίας DNAlogy-Patrotis-kit είναι το πρώτο «DNA τεστ στο σπίτι» και προσφέρει τη δυνατότητα πραγματοποίησης ενός τεστ εξακρίβωσης βιολογικών δεσμών γρήγορο, σίγουρο, με ευκολία στη λήψη και με απόλυτη διακριτικότητα και εχεμύθεια. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο πελάτης αγοράζει από το φαρμακείο μόνο το σετ δειγματοληψίας και όχι την ανάλυση, αφού αυτή απαιτεί την αποστολή των δειγμάτων στο εξειδικευμένο προσωπικό και τις εργαστηριακές εγκαταστάσεις της DNAlogy.
      Το συνολικό κόστος της ανάλυσης είναι 299 ευρώ (29€ η αγορά του κιτ από το φαρμακείο και 270 η ανάλυση των δειγμάτων στα εργαστήρια της DNAlogy).

      http://www.dnalogy.eu
      http://www.facebook.com/pages/DNAlogy-SA/10150160627880651
      http://www.megatv.com/proinomou/default.asp?catid=17140

Σχολιάστε