Το να δεις την αλήθεια μέσα στο ψέμα

Πριν μερικές ημέρες είχα μια συζήτηση με κάποιον για τον διαλογισμό και θυμήθηκα κάτι που είχε πει ο Κρισναμούρτι σε ένα βιβλίο του που είχα μεταφράσει  παλιά, το «ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ¨- Γ’ ΤΟΜΟΣ».  Έτσι, μου ήρθε η ιδέα να ανεβάσω αυτό το μικρό απόσπασμα σήμερα, μια και έχει ένα γενικότερο νόημα κι όχι  ειδικά για τον διαλογισμό. Και το νόημά του είναι αυτό που έβαλα για τίτλο. 
Καλό Σαββατοκύριακο
              Π.

«… Η δίψα για μεταφυσικές εμπειρίες είναι η αρχή της αυταπάτης.  Όπως  συνειδητοποιείς τώρα, τα οράματά σου δεν ήταν παρά προβολές τής καταγωγής σου, τής διαμόρφωσής σου. Και σίγουρα, αυτό δεν είναι διαλογισμός. Το ξεκίνημα του διαλογισμού είναι η κατανόηση της καταγωγής, του εαυτού,  και χωρίς αυτή την κατανόηση, ό,τι ονομάζεται διαλογισμός, όσο ευχάριστος ή οδυνηρός κι αν είναι, είναι απλώς μια μορφή αυτο-ύπνωσης.  Έχεις εξασκήσει τον αυτο-έλεγχο, την τιθάσευση της σκέψης και συγκεντρώθηκες στην αύξηση των εμπειριών σου.  Αυτή είναι μία εγωκεντρική απασχόληση, δεν είναι διαλογισμός. Και το να δεις ότι αυτό δεν είναι διαλογισμός, είναι η αρχή του διαλογισμού. Το να δεις την αλήθεια μέσα στο ψέμα, ελευθερώνει τον νου από το ψέμα. Η ελευθερία από το ψέμμα δεν έρχεται από την επιθυμία να την πετύχεις, έρχεται όταν ο νους  δεν ενδιαφέρεται πια για την  πραγματοποίηση κάποιου σκοπού. Πρέπει να σταματήσει κάθε αναζήτηση και μόνο τότε υπάρχει κάποια πιθανότητα, να εμφανιστεί εκείνο που δεν έχει όνομα…»

 

 

2 Σχόλια στο “Το να δεις την αλήθεια μέσα στο ψέμα”

      Χριστίνα
      10 Νοεμβρίου 17 στις 22:33

      Δυστυχώς, όμως, χωρίς σκοπό θα περιφέρεσαι και θα αναλώνεσαι.Και αυτό θα σε κάνει να ξεχάσεις τα όνειρά σου. Γι’ αυτό, και τίποτα δεν έρχεται από μόνο του. Και αυτό που για σήμερα μπορεί να φαίνεται βαρετό ή να σε κουράζει, αύριο θα το χρησιμοποιήσεις αριστοτεχνικά όντας πανέτοιμος.

      Παραμυθάς
      11 Νοεμβρίου 17 στις 11:50

      Χριστίνα, ίσως δεν είναι σαφές, αλλά εδώ ο Κ. εννοεί σκοπούς στο μεταφυσικό πεδίο με τον διαλογισμό, πράγμα που είναι κι αυτό που λέει στην αρχή του κειμένου, ενώ τελειώνει με αναφορά μιας μεταφυσικής εμπειρίας που είναι «η εμφάνιση εκείνου που δεν έχει όνομα», που έρχεται μόνο όταν σταματήσει κάθε αναζήτηση και σκοπός.

Σχολιάστε