Περί Αστρολογίας, Δούρειου Ίππου και καρμπόν.

Χτες δεν έβαλα τίποτα, όπως σας είχα πει την Παρασκευή, γιατί ετοιμαζόταν το καινούργιο κομπιούτερ και την τελευταία στιγμή μπήκε στο παλιό spyware. Λες κι έγινε επίτηδες για να περάσω με το ζόρι στο καινούργιο. Ας εγκαινιάσουμε, λοιπόν, το καινούργιο lap top (παραείναι μικρό γαμώτο!) με ένα «σεντόνι».
Διαβάζοντας τα σχόλιά σας στο «Ατύχημα», προβληματίστηκα από κάποια για το αν θα έπρεπε να ξεκαθαρίσω το θέμα της γνώμης μου για την Αστρολογία. Κατέληξα ότι για λόγους εντιμότητας θα πρέπει να το κάνω. Σιχαίνομαι καθετί το ύπουλο, πισώπλατο, που ρίχνει στάχτη στα μάτια, που ξεγελάει τον άλλον αφήνοντας να νομίζει  ότι υπάρχει συμφωνία. Χα, χα, χα… Μόλις θυμήθηκα ότι στο Γυμνάσιο (δεν θυμάμαι σε ποια τάξη, πάντως όταν κάνουμε Όμηρο) είχα πάρει σε κάποιο εξάμηνο μηδέν στην Έκθεση, επειδή σε κάποια που μας είχαν βάλει με θέμα «Η Άλωση της Τροίας», είχα γράψει ότι ο Δούρειος Ίππος είναι σύμβολο υπουλότητας και ανανδρίας, άρα η Άλωση της Τροίας έγινε με ύπουλο και άνανδρο τρόπο.   Θέλω να μιλάμε την ίδια γλώσσα και να επικοινωνούμε, που δεν σημαίνει ότι πρέπει και να συμφωνούμε. Θυμάστε πριν καιρό που σας είχα γράψει σε κάποιο post περί της ασυνεννοησίας και σας είχα βάλει και κάτι που μου είχε συμβεί. Σας το μεταφέρω, μόνο αυτό το περιστατικό εδώ.
«Πριν καμιά δεκαπενταριά χρόνια, όταν είχαμε πρωτοπάει να μείνουμε στην εξοχή, μας επισκέφθηκαν μια Κυριακή μερικοί φίλοι που έφεραν μαζί τους κι έναν κύριο που τον συναντούσα για πρώτη φορά. Βγήκα έξω μαζί του για να του δείξω τη θέα. Στον απέναντί μας λόφο έβοσκαν αρνάκια. Να ο σύντομος διάλογος που έγινε ανάμεσα σε εκείνο τον κύριο κι εμένα.

Κοιτάζαμε, λοιπόν, το λόφο κι εγώ, δείχνοντάς του το κοπάδι, είπα:
Εγώ: Φοβερά το αρνάκια, ε;
Κύριος: Α, μην το συζητάτε κι εμένα μ’ αρέσουν τρομερά!
Εγώ: Ναι κι εμένα.
Κύριος: Τι τα θέλετε, είναι το κάτι άλλο!
Εγώ: Εμείς εδώ έχουμε πολλά.
Κύριος: Α, είστε πολύ τυχεροί! Στην Αθήνα…
Εγώ: Ε, ναι, πού να βρεις στην Αθήνα κάτι τέτοιο;
Κύριος: Χα, χα, χα, ναι… Φαντάζεστε να έβοσκαν αρνάκια στον Λυκαβηττό;
Εγώ: Χα, χα, χα…
Κύριος: Ενώ, εδώ… Μη το συζητάτε… Ντόπιο αρνί; Πού να το βρεις στην Αθήνα;
Εγώ: Δεν κατάλαβα, τι εννοείτε…
Κύριος: Να, άλλο είναι το ντόπιο αρνάκι με πατάτες στο φούρνο, κι άλλο ένα αρνάκι πού δεν ξέρεις από πού το έχουν φέρει κι αν είναι κατεψυγμένο ή…
Εγώ: Δηλαδή, τόση ώρα που μιλάμε εννοείτε το αρνάκι ψητό; Για φαγητό δηλαδή;
Κύριος: Ε, ναι τι άλλο; Δεν ξέρω εσείς πώς το προτιμάτε, αλλά για μένα αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να μαγειρεύεις το αρνάκι. Στη σούβλα ή φρικασέ δεν μ’ αρέσει καθόλου… Ε, άντε και μπριζολάκια στα κάρβουνα…
Εγώ: Α!… Μάλιστα… Αλλά… Δηλαδή… Να, εγώ ξέρετε είμαι χορτοφάγος και δεν εννοούσα ότι μ’ αρέσει το αρνάκι στο φούρνο, αλλά ότι εδώ στην εξοχή μ’ αρέσει να βλέπω, το πρωί που ξυπνάω, τα αρνάκια να βόσκουν στο μεγάλο οικόπεδο εκεί στο λόφο, απέναντι από το σπίτι μας…
Δεν μ’ ενδιαφέρει, λοιπόν, να συμφωνήσετε μαζί μου, αλλά να ξέρετε πώς βλέπω τα πράγματα, μέσα από ποιο πρίσμα μιλάω. Θεωρώ, λοιπόν, την αστρολογία ως ένα σοβαρό τρόπο για να γνωρίσει κανείς τον εαυτό του και να εξηγεί κάποια πράγματα που του συμβαίνουν τί μιλάω. Κάποτε, ξέρετε, τη χρησιμοποιούσαν αντί για δακτυλικά αποτυπώματα. Τόσο πολύ δεν υπάρχουν δύο ίδια ωροσκόπια. Και είναι κάπως σαν το μετεωρολογικό δελτίο: σου λέει ότι θα βρέξει και το πιο πιθανό είναι ότι θα βρέξει. Τώρα εσύ, αν θέλεις πάρε ομπρέλα, φόρα καμπαρντίνα ή μη βγεις από το σπίτι. Ότι θα βρέξει, θα βρέξει. Και με κάποιο τρόπο – πολύ λίγο ή σημαντικά – αυτό θα επηρεάσει εκείνο που θα έχεις να κάνεις. Κάποτε θα εξηγηθεί τελείως. Είναι θέμα – πολύ χοντρικά και απλοϊκά – επίδρασης ηλεκτρομαγνητικών πεδίων. Κάτι όπως η σελήνη επηρεάζει την άμπωτη και την παλίρροια ή όπως ο κύκλος της είναι ίδιος με τον κύκλο της περιόδου των γυναικών.  Στον NEW SCIENTIST άρχισαν εδώ και καιρό να γράφονται άρθρα που υποστηρίζουν ότι τελικά είναι επιστήμη. Νομίζω σας το έχω ξαναπεί: πριν από εκατό χρόνια, θα σας θεωρούσαν τρελούς ή ηλίθιους αν λέγατε ότι μπορείτε με ένα μηχάνημα που θα το λένε «κινητό» να μιλάτε με ανθρώπους στην άλλη άκρη της γης, χωρίς καν ένα καλώδιο, με το ίδιο μηχάνημα να γυρίσετε ένα βιντεάκι το παιδί σας, που με ένα σύστημα μεταφοράς που λέγεται Bluetooth, θα το περάσετε στο φορητό κομπιούτερ σας και ύστερα με ένα σύστημα μετάδοσης που λέγεται  internet, θα στείλετε τη φωτογραφία του παιδιού από την Αυστραλία στην Τρίπολη για να το δουν οι συγγενείς σας εκεί.  Ο αέρας αυτή τη στιγμή, είναι γεμάτος εικόνες, ήχους και πληροφορίες. Πηγαίνετε πίσω διακόσια χρόνια και σκεφτείτε τι θα παθαίνατε αν  υποστηρίζατε ότι μπορεί να γίνει. Εδώ πήγανε να κάψουνε τον φουκαρά το Γαλιλαίο επειδή έλεγε ότι η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο.
Θα ήθελα, λοιπόν, να σας ρωτήσω: η άποψη που έχετε για την αστρολογία – όποια κι αν είναι – είναι δική σας ή την ακούσατε και τη δεχτήκατε μηχανικά και νομίζετε ότι είναι δική σας; Το ψάξατε μόνοι σας, μελετώντας το θέμα και παρακολουθώντας το στην καθημερινή σας ζωή ή αναμασάτε έτοιμες απόψεις – θετικές ή αρνητικές. Ή αν δεν σας ενδιαφέρει το θέμα, λέτε απλώς «δεν ξέρω» και τέλος;
Χα, χα, χα… μ’ έχει πιάσει το μπαμπαδίστικό μου σήμερα, ε; Ίσως γιατί μου το ‘χει βγάλει από το απόγευμα – που τσακωθήκαμε –  ο «μάστορας». Όλα αυτά σας τα λέω μέσα από την καρδιά μου. Γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι ζούνε ζωές «προ-κατ». Από τεμπελιά, από υποταγή, από βόλεμα, από ανασφάλεια, από πλύση εγκεφάλου που τους γίνεται από παιδιά. Ξέρετε, το «Ατύχημα» είναι αληθινή ιστορία. Δική μου και της κόρης μου. Κι έψαξα, διάβασα, αμφισβήτησα, συζήτησα… Κάποιος σοφός άνθρωπος μου είχε πει: «Ξέρετε, κύριε, τα άστρα κυβερνούν τους ανθρώπους και οι άνθρωποι που αναζητούν την Αλήθεια, τ’ άστρα». Από αυτό το φαινομενικά τυχαίο γεγονός έμαθα απίστευτα πράγματα, κι όχι μόνο για την Αστρολογία, βέβαια.
Αλήθεια, έχετε σκεφτεί ποτέ ότι μεγαλώνοντας, συνηθίζουμε όλο και περισσότερο στο να επαναλαμβάνουμε αυτά που άλλοι έχουν πει χωρίς να τα ψάχνουμε; Έχετε προσέξει ότι, όλο και λιγότερο, όσα λέμε ή κάνουμε  δεν  είναι πράγματα που έχουμε από μόνοι μας, οι ίδιοι ανακαλύψει;  Ότι, όλο και περισσότερο  – χωρίς ν’ αναρωτιόμαστε, χωρίς ν’ αμφιβάλλουμε – γεμίζουμε το κεφάλι μας με έτοιμες ιδέες, πίστεις, φιλοσοφίες και τέτοια και κανονίζουμε τη δράση μας σύμφωνα με αυτές; ; Έχετε δει πόσο μιμούμαστε ντυσίματα, χτενίσματα, λόγια, κινήσεις, πόζες, συνήθειες και λοιπά; Όλα αυτά δεν μας κάνουν να μοιάζουμε σαν να είμαστε άνθρωποι  βγαλμένοι   με  καρμπόν;
Κι όσοι από μας είμαστε γονείς, αυτό θέλουμε να συμβεί στα παιδιά μας;  Δεν είναι φανερό ότι είναι ανάγκη να καταλάβουμε ότι αν δεν αλλάξουμε εμείς οι γονείς σήμερα, τώρα, τα παιδιά μας θα γίνουν το ίδιο; Και πώς μπορεί κάποιος που μεγάλωσε μ’ ένα μοντέλο αιώνων να ξεφύγει απ’ αυτό; Πώς μπορεί κάποιος που έχει μεγαλώσει μ’ ένα τέτοιο βαθιά ριζωμένο μοντέλο μίμησης, υπακοής και προσαρμογής, να μεγαλώσει τα παιδιά του με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο; Από πού και πώς ν’ αρχίσει; Ποιο είναι το πρώτο βήμα;
Εάν υποθέσουμε ότι καθόμασταν κάπου πλάι πλάι, σαν δυο καλοί φίλοι που ρωτάει ο ένας τον άλλον, που το ψάχνουν μαζί,  όχι ότι ο ένας δεν ξέρει και περιμένει να του πει ο άλλος που δήθεν ξέρει (τέτοιοι είναι οι μπλογκογκουρού που έχουν γεμίσει το ίντερνετ, «δήθεν»), αλλά που και οι δύο ψάχνουν, γιατί και τους δυο τους ενώνει η ίδια αγωνία για το πώς θα μεγαλώσουν τα παιδιά τους μέσα σ’ αυτό τον κόσμο· τους ενώνει το ερώτημα γιατί έχει γίνει όλο αυτό το σύμπαν γύρω μας και πώς μπορεί να καλυτερέψει αυτός ο κόσμος· εάν υποθέσουμε ότι με ένα τέτοιο πνεύμα, σε μια τέτοια στιγμή κοινής αναζήτησης, με ρωτάγατε πώς θ’ άρχιζα εγώ, ποιο θα ήταν το πρώτο βήμα, θα σας έλεγα: η αμφιβολία· η αμφισβήτηση. Αμφισβητήστε κάθε αυθεντία που σας δίνει έτοιμη μασημένη τροφή. Αμφισβητείστε και ψάξτε να βρείτε την αλήθεια μόνοι σας, για σας. Κι αμφισβητείστε και την αυθεντία του εαυτού σας που «ξέρει». Κι αρχίστε ν’ αμφισβητείτε τώρα, αυτά που σας λέω εγώ. Για μένα ΕΙΝΑΙ έτσι. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι έτσι και για σας. Γιατί να το δεχτείτε; Αμφιβάλλετε γι’ αυτά που σας λέω. Αμφισβητείστε τα. Αλλά όχι σκέτη άρνηση και τέλος. Αμφισβήτηση και αρχή ψαξίματος – αν δεν το κάνετε ήδη.
Καλό βράδυ.
Π.

23 Σχόλια στο “Περί Αστρολογίας, Δούρειου Ίππου και καρμπόν.”

      Mina
      6 Αυγούστου 08 στις 9:06

      Καλημέρα παραμυθά μου. Ο Maslow διακεκριμένος ψυχολόγος που θεωρείται και πατέρας της Ανθρωπιστικής ψυχολογίας, στο μοντέλο της γνωστής του πυραμίδας των αναγκών η ανάγκη της αυτοπραγμάτωσης είναι το τελευταίο σκαλοπάτι. Προηγούνται άλλα τέσσερα! Στην χώρα μας το μέσο όρο βρίσκεται ακόμα στο σκαλοπάτι νούμερο δύο: Ανάγκες Ασφαλείας, η ανάγκη δηλαδή της στέγης, της υγείας και της προστασίας γενικότερα. Ακολουθούν:
      Ανάγκες Κοινωνικής Αποδοχής δλδ οι κοινωνικές μας σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους, η ανάγκη μας να έχουμε φίλους, να ερωτευτούμε και να είμαστε κοινωνικά αποδεκτοί , Ανάγκες Αυτοεκτίμησης δλδ οι ανάγκες μας εκείνες όπου ο άνθρωπος αποζητά την προβολή της ατομικότητας του, των δικών του αξιών κι αρχών και την αυτονομία του. Για να ανέβει κάποιος μια βαθμίδα στην Πυραμίδα θα πρέπει να έχει ικανοποιήσει τις Ανάγκες της προηγούμενης βαθμίδας. Η πυραμίδα αυτή με έχει βοηθήσει να ξέρω που βρίσκομαι κάθε φορά και να μην αγχώνομαι για πράγματα που ακόμα δεν έχω αποκτήσει και βρίσκονται στο σκαλοπάτι Νο5 ενώ εγώ είμαι ακόμα στο Νο3..βήμα βήμα όλα αρκεί να ξέρεις τα βήματα και τον στόχο. Για κάποιους η αστρολογία είναι το μέσο για το επόμενο σκαλοπάτι ..δεκτή έτσι. Γιά άλλους η αστρολογία είναι η εύκολη λύση ώστε τις αποφάσεις για την ζωή τους να τις παίρνουν τα άστρα και όχι αυτοί έτσι ώστε στα λάθη δεν φταίνε αυτοί αλλά τα άστρα :-). Σε φιλώ μεγιά το καινούργιο λαπι τοπ :-))!

      nellinezi
      6 Αυγούστου 08 στις 10:50

      ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ!!!

      ….Η ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ……..ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΙΠΕΣ ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΜΕΓΑΑΑΑΑΑΑΑΛΗ ΑΓΚΑΛΙΤΣΑ! ….

      ΜΑΚΙΑ ΜΠΑΜΠΑΔΟΠΑΡΑΜΥΘΟΦΙΛΑΡΙΚΟ ΜΟΥΟΥΟΥΟΥ!!!!

      snowwhite
      6 Αυγούστου 08 στις 11:46

      ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΧΙΟΝΑΤΗΣ.ΕΝΤΑΞΕΙ ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΘΕΜΑΤΑ.ΠΡΩΤΑ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΤΑ ΛΑΤΡΕΥΩ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΛΩ ΖΩΝΤΑΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΠΙΑΤΟ.ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΧΟΡΤΟΦΑΓΟΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΩΘΕΙ ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ.ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΝΙΩΘΩ ΥΠΕΡΟΧΑ ΟΤΑΝ ΚΑΝΩ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΥΠΑΡΞΗ ΣΤΗ ΓΗ.
      ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ,ΑΡΧΙΣΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΟΤΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΖΩΔΙΩΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ ΑΛΗΘΙΝΑ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ,ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΙΛΑΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΩΡΕΣ.ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΕ ΦΙΛΩ ΕΓΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΦΙΛΟΣΟΦΕ-ΠΑΡΑΜΥΘΑ!

      Vanda
      6 Αυγούστου 08 στις 12:29

      Το «σωστό, καλό και ωραίο» είναι ο καθένας να έχει την άποψη του, χωρίς να προσπαθεί να πείσει τους άλλους πως αυτός έχει δίκιο, αλλά παράλληλα να σέβεται κάθε διαφορετική και αντίθετη άποψη!

      Πως το είπε κάποιος… «έχεις άδικο, αλλά μέχρι το τέλος της ζωής μου θα αγωνίζομαι για να μπορείς να πεις την άποψη σου» ή κάπως έτσι, έχω και Αλτσχάιμερ… 😀

      athinovio
      6 Αυγούστου 08 στις 18:37

      η αστρολογία μπορεί να έχει επιστημονική βάση, μπορεί και όχι.
      ο λόγος για τον οποίο εγώ προσωπικά την απορρίπτω είναι ότι όταν ο άνθρωπος πιστεύει στο πεπρωμένο και στις προβλέψεις τότε κατηγοριοποιεί τους ανθρώπους και τις καταστάσεις, ξεχνώντας τη μοναδικότητα τους και την επιρροή που έχουν οι ανθρώπινες επιλογές στη μοίρα.

      αν ευσταθούν οι προβλέψεις(που δεν το νομίζω) τότε αυτός θα είναι ένας λόγος παραπάνω να μή θέλω να ξέρω τι μου λέει το άστρο μου.
      θέλω η ζωή να είναι μία έκπληξη.
      δε θέλω να ανακαλύψω με αυτόν τον τρόπο τον συνάνθρωπό μου, αλλά με την προσωπική επαφή, εξασκώντας τις κριτικές μου ικανότητες.

      κι άλλωστε τί ωφελεί?

      ακόμα και οι έλληνες ήρωες στις τραγωδίες δεν ξέφυγαν από τη μοίρα τους.
      αν η μοίρα μου είναι κακή τότε όσο δεν τη γνωρίζω είμαι ευτυχής.

      ναι αυτό είναι. η αστρολογία εστιάζοντας στο μέλλον σε εμποδίζει να ζείς το παρόν.

      Γιαννης απο ΝΥ
      7 Αυγούστου 08 στις 5:14

      Εγω την μοιρα, Καρμα, μου την αισθανομουν απο παιδι. Την εβλεπα σε αλλους οταν μου μιλουσαν,με χαιρετουσαν, με κοιτουσαν, και μαλλον οταν με σκεφτονταν ‘). Ηταν παντα κατι ενα «μηνυμα» ξενο, ξεχωρο, και διαφορετικο απο αυτο που αιθανομουν απο μεσα μου για τον εαυτο μου. Αυτο το εξωτερικο «μηνυμα¨ερχοτανε υπουλα και ανανδρα οπως περιγραφει ο Παραμυθακος την ενοια του Δουρειου Ιππου που ειχε στο μυαλο του σαν παιδι. Παντα μου ελεγε οτι ειμαι κατι αλλο απο αυτο που ενιωθα μεσα μου. Εγω ομως παντα την ακουγα την ψυχη μου με σιγουρια. Την ακουγα μεσα απο δισκους του Bob Dylan, του Neil Young, των Κατσιμιχα, του Παυλου, του Βαγγελη Γερμανου κι αλλων. Συγκεκριμενα οι «Μασκες» του Γερμανου με ειχαν επηρεασει οσο κανενα αλλο κομματι ξενο η’ ελληνικο.
      Με την παροδο του χρονου σαν μακακας κι εγω ξεχαστηκα, και αρχισα να ενδιαφερομαι για μικρα και ανουσια πραγματα. Ηρθε ενα «αορατο χερι» σαν αυτο του Adam Smith, ομοιος του Maslow, και με αλλαξε οσο μεγαλωνα. Τωρα δινω αγωνα να βγαλω απο μεσα μου ολες τις αηδειες για να μπορεσω και παλι να αρχισω να αισθανομαι σαν ανθρωπος.
      Αγαπητη Mina, εγω δεν θα εδινα σημασια και τοσο για το τι εχει ενας Αμερικανος ψυχολογος να πει για την ψυχη του κοσμου. Ποσο μαλλον ενος Ελληνα. Μου φαινεται πως αυτες οι ιδεες ειναι ειδικα φτιαγμενες για να δημιουργουν ταξεις μεταξυ ανθρωπων και να τους χωριζουν. Μορφωμενος-αμορφωτος, ομωρφος-ασχημος, φτωχος-πλουσιος, λευκος-μαυρος. Για’μενα Mina, εσυ, ο Παραμυθακος, και η υπολοιπη παρεα εδω ειστε παντα πρωτοι και πανω απο ολες τις πυραμιδες κι αλλα τετοια φτιαχτα μετρα.

      Ασχετο, αλλα ποσο καιρο εχετε να ακουσετε καποιον να γραψει ενα τετοιο τραγουδακι?
      —–>http://www.youtube.com/watch?v=tVR4C1edutc&feature=related
      ΥΓ Ρε μαστορακο, γιατι μαλωνεις με τον πατερα σου αφου ειναι ωραιος?

      Fourmoon
      7 Αυγούστου 08 στις 9:09

      Eγώ αυτό που θα ήθελα να προσθέσω είναι την πεποίθηση μου πως δεν μπορεί επι χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι να πίστευαν σε ένα , χωρίς απόδοση. Κι αυτό επεκτείνεται απο την Βοτανολογία και την Αστρολογία μέχρι τον Βελονισμό. Και δεν μπορεί να είναι σωρεία συμπτώσεων… Στην προηγούμενη έκλειψη ηλίου, την αναστάτωση την προέβλεψα ( με τις λίγες γνώσεις μου)- δεν ήξερα όμως πως και τι ακριβώς θα γίνει…

      ΥΓ. Θα ήθελα να μας πουν ειλικρινά όλοι αυτοί που το παίζουν , δεν έχουν ποτέ κοιτάξει το ωροσκόπιο τους στην εφημερίδα??

      Mina
      7 Αυγούστου 08 στις 9:12

      Γιάννη απο ΝΥ κανένας δεν είναι ίδιος με τον διπλανό του. Έτσι είναι ο κόσμος μας..πολυμορφικός :-). Στην προσπάθεια να καταλάβω εγώ τι είμαι θα χρησιμοποιήσω ότι μέσο μου δοθεί. Ο παραμυθάς με βοήθησε πολύ πριν 10 μέρες..να καταλάβω και κάτι ακόμα που το θεωρούσα μέχρι εκείνη την μέρα πολύ πολύ αμελητέο. Ο Maslow με βοήθησε να καταλάβω μια πιθανή δομή της ανθρώπινης φύσης που με τα χρόνια βλέπω ότι μπορεί να είναι γενικά δομημένη (υπαρχουν πολλά μικρότερα σκαλοπάτια ανάμεσα) αλλά είναι μια αρχή στο να την καταλάβεις..από τους πάντες κάτι παίρνω και δίνω στους πάντεσ σημασία αυτό δεν σημαίνει ότι το ακολουθώ σαν πρόβατο και πιστή μια ζωή! Αλλάζω μέχρι να φτάσω στο τελικό αποτέλεσμα. Και εσύ το ίδιο κάνεις και όλοι. Η αστρολογία, ο o Maslow, o Adam Smith, η μαμά μου, ο γιος μου, ο παραμυθάς, εσυ, όλα και όλοι που κινούνται μαζί μου, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο με σπρώχνουν στο τελικό αποτέλεσμα. Μην μετανοιώνεις που πήρες τον δρόμο του μακάκα κάποια στιγμή 🙂 όλα ταξίδι είναι, και όλα βοηθάνε.
      Πολύ το φιλοσοφήσαμε απαπαπαπαπα.!!!!!!!!! Κάτι μου λέει παραμυθά μου ότι έχω ανάγκη απο διακοπές!!!!!!

      Vanda
      7 Αυγούστου 08 στις 10:35

      athinovio, δε θα το πιστέψεις, αλλά συμφωνώ μαζί σου. 😛

      Από τη στιγμή που δε μπορώ να αποτρέψω ένα κακό μελλοντικό «γεγονός», ποιος ο λόγος να το ξέρω?
      Και μη μου πείτε, πως θα μπορέσω να το δεχτώ πιο εύκολα ή πως θα είμαι προετοιμασμένη για το χτύπημα… διότι το μόνο που θα καταφέρω θα είναι, να μην μπορώ να κοιμηθώ τα βράδια και να ζω μέσα στην αγωνία και το άγχος γι αυτό που θα μου συμβεί. Κι αν τελικά αυτό το «γεγονός» δεν συμβεί, τότε θα έχω χάσει μέρες, από τη ζωή μου, που θα μπορούσα να τις είχα αξιοποιήσει διαφορετικά. Άλλωστε αυτό δεν συνέβη και στο Παραμυθά? έζησε 5 χρόνια με την αγωνία για το μέλλον του παιδιού του και τελικά δεν έγινε αυτό που περίμενε (ευτυχώς)!

      Fourmoon > δεν ξέρω αν θα το πιστέψεις αλλά πλέον εδώ και χρόνια ΔΕΝ διαβάζω το ωροσκόπιο, διότι όταν το έκανα ΠΟΤΈ δεν βγήκε κάτι από αυτά που έγραφε ή έστω κάτι παραπλήσιο.

      Μάλλον για να μην πω ψέματα, η τελευταία φορά που το διάβασα ήταν πριν 1 μήνα περίπου κι αυτό γιατί μου το έστειλε κάποιος… πολύ γλυκούλης 😀 😀

      ΑΡΙΣΤΗ
      7 Αυγούστου 08 στις 11:16

      Καλημερούδια φίλοι μου και γλυκέ παραμυθά μου.
      Συγνώμη, αλλά εγώ να σας πω έτσι απλά δεν θέλω να μπω στην διαδικασία της αστρολογίας. Αν αρχίσω από σημάδια, από αυτά που μου λένε τα άστρα, από προβλέψεις και άλλα να κανονίζω την ζωή μου, χάθηκα. Δεν θα μπορώ να κάνω βήμα αν δεν δω τι λένε τα άστρα για μένα. Αν ας πούμε το άστρο μου λέει ότι θα έχω προβλήματα με την δουλειά μου τον επόμενο μήνα, εγώ θα πρέπει να περιμένω αυτά τα προβλήματα έναν ολόκληρο μήνα, να ζω με αυτό το γεγονός γιατί αφού το λένε τα άστρα θα πρέπει να μου συμβεί. Καμιά φορά να βλέπω προβλήματα από το πουθενά μόνο και μόνο για να πω ότι η πρόβλεψη ήταν αληθινή και στην τελική αν δεν γίνει τίποτα να πω τζάμπα η διαδικασία.
      Δεν ξέρω αν αντιλαμβάνομαι σωστά το θέμα γιατί σ’ αυτά είπαμε είμαι λίγο πίσω από τα βουνά, αλλά αυτή είναι η άποψη μου.
      Φιλάκια πολλά.
      Υ.γ. Βασικά έκανα το σχόλιο μου για να δείξω ότι υπάρχω. Να μην ξεχνιόμαστε και σαν φυσιογνωμίες. Αρχηγός θα γίνω τι στο καλό να μην έχω άποψη για όλα;

      Vanda
      7 Αυγούστου 08 στις 11:18

      Αρίστη, δεν ξέρω αν το κατάλαβες, εκεί πίσω από το βουνό που είσαι, αλλά με αντιγράφεις! 😛 😛

      Vanda
      7 Αυγούστου 08 στις 11:21

      Αρίστη, μπορείς να φανταστείς, πόσα κιλά θα μείνουμε ή πόσα χάπια θα καταπιούμε, αν μας έλεγαν πως θα μας συμβεί κάτι κακό σε 1 μήνα???

      Καταρχήν, θα πεθαίναμε από ασιτία πριν περάσει 1 μήνας ….οπότε η πρόβλεψη θα ήταν σωστή, 😀

      El Panos
      7 Αυγούστου 08 στις 17:03

      Συγνώμη, αλλά είμαι κατηγορηματικά εναντίον της αστρολογίας, τόσο σαν φιλοσοφία, όσο και σαν πρακτική.

      Σαν φιλοσοφία, η αστρολογία υποτίθεται ότι προβλέπει πράγματα που θα γίνουν, βασιζόμενη πάνω στην ημερομηνία γέννησής σου. Δηλαδή θέλετε να μου πείτε ότι δύο παιδιά που γεννήθηκαν στο ίδιο μαιευτήριο, την ίδια ώρα, θα έχουν ακριβώς τις ίδιες ζωές; Αυτό είναι αδύνατο. Πέρα από αδύνατο, είναι και παράλογο. Συν φυσικά ότι οι βαρυτικές και μαγνητικές δυνάμεις των υπόλοιπων πλανητών, είναι τόσο απειροελάχιστες σε σχέση με αυτή του ήλιου ή άλλων αστεριών, που είναι απίθανο να επηρεάζουν με κάποιο τρόπο την τύχη οποιουδήποτε ζώντος οργανισμού.

      Από την άλλη, σαν πρακτική, οι προβλέψεις είναι τόσο γενικόλογες που θα μπορούσαν να ταιριάξουν σε οποιονδήποτε από εμάς και που ουσιαστικά ο ίδιος ο υποβαλλόμενος στη διαδικασία του ωροσκοπίου κάνει τη ‘μετάφραση’ με τρόπο που να ανταποκρίνεται στην κατάσταση που βιώνει. Προσωπικά μια γνωστή μου που ασχολείται ερασιτεχνικά με την αστρολογία και είχε φαγωθεί να μου βγάλει ωροσκόπιο, μου είπε: ‘μέσα στην επόμενη εβδομάδα, κάτι τελειώνει και κάτι καινούργιο αρχίζει’. Της απάντησα: ‘Άσε μας σε Σοφία… κάθε μέρα κάτι τελειώνει και κάτι καινούργιο αρχίζει. Αυτό το ξέρω και εγώ να σου το πω χωρίς να ασχολούμαι με αστρολογία’. Αν το πίστευα, είμαι σίγουρος ότι κάτι θα έβρισκα που να κολλήσει στη συγκεκριμένη περιγραφή.

      Αυτά…

      Ν.
      7 Αυγούστου 08 στις 23:44

      Η δική μου προσέγγιση στο θέμα «αστρολογία» ξεκίνησε πριν κάποια χρόνια μέσα από μια άλλη διαδρομή.Ενστικτωδώς ένιωθα πως μέσα εκεί υπάρχει αλήθεια, η λογική μου όμως αντιστεκόταν στην τρομολαγνική UFO-λογία κάποιων αεριτζήδων αστρολόγων που είχαν κατακλύσει τα Μ.Μ.Ε.Αγωνιούσα να μάθω «τι είμαστε,ποιοι είμαστε, που πάμε κι από ήρθαμε» κι έτσι ξεκίνησα ν’ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την ατρο-νομία, μια και στο μυαλό μου σαν επιστήμη έπαιρνε περισσότερους «πόντους» απ’ ότι η αστρολογία.Μέσα από κει ήρθε μια κατανόηση του σύμπαντος για την οποία μέχρι τότε είχα πλήρη άγνοια.Η «έρευνα» μου δεν σταμάτησε εκεί γιατί σιγά-σιγά αντιλαμβανόμουν πως αυτό που λέγεται «ζωή» είναι μια αλυσίδα από πολλούς συνδετικούς κρίκους που ο ένας σε πάει στον άλλον άσχετα από ποιον κρίκο θ’ αρχίσεις.Έτσι μέσα απ’ την αστρονομία-πάντα ερασιτεχνικά- οδηγήθηκα στην κβαντική φυσική,στην αστρολογία, στη φιλοσοφία και ειδικά στην εσωτερική φιλοσοφία που’ χει να κάνει με την γνώση του εαυτού μας.Στη συνέχεια κατάλαβα πως ο μέχρι τότε «σνομπισμός» μου για κάποια θέματα όπως η αστρολογία δεν ήταν τίποτα άλλο από μια ελλειπή κατανόηση κάποιου κρίκου της αλυσίδας.Μετά από κάποια χρόνια άρχισα να νιώθω πως κατά κάποιο τρόπο, ότι συμβαίνει εν δυνάμει των νόμων του μακρόκοσμου(πλανητών) το ίδιο συμβαίνει και με τον μικρόκοσμο(με μας τους ανθρώπους), έχοντας την αίσθηση πως ίσως όλα εν τέλει πρέπει να’ναι ένα. Ίσως με τη γέννηση του ο άνθρωπος «κληρονομεί» και τον ατρολογικό του χάρτη-τα γεγονότα που θα του συμβούν-,όμως μια κι ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης, γι’ αυτό κι όλα τα «γραφόμενα» μπορούν ν’ αλλάξουν.Το νιώθω κάπως έτσι σαν αυτό που είπε ο Παραμυθάς «ότι θα βρέξει,θα βρέξει, από μας εξαρτάται αν θα πάρουμε ομπρέλλα ή αν θα αφήσουμε να βραχούμε».
      Καλό βράδυ σε όλους.

      nellinezi
      8 Αυγούστου 08 στις 13:34

      ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑΑΑΑΑΑΑΑ………… ΑΦΗΣΤΕ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΑΑΑΑΛΑ….ΜΟΥ ΡΧΕΤΑΙ ΜΠΟΥΓΙΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΧΟΛΙΟ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΙΑΝΕΙ Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ!!!!!

      ΜΠΑΜΠΑΔΟΠΑΡΑΜΥΘΟΦΙΛΑΡΑΚΟ ΜΟΥΟΥΟΥ….ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΕΚΑΝΑ ΑΓΚΑΑΑΑΑΑΛΙΤΣΑ?….ΟΟΟΟΧΙ???…….. ΝΑ ΛΟΙΠΟΝ …ΜΕΓΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΛΗ ΑΓΚΑΛΙΤΣΑ! ΚΑΙ ΤΗΑΝΚS!

      ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΟΦΙΛΑΡΑΚΙΑ!

      ΚΙ ΕΓΩ ΤΟ ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΟ ΩΡΟΣΚΟΠΙΟ!
      ΚΑΙ ΜΕΝΑ ΜΟΥ ΒΓΑΙΝΟΥΝ!
      ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ!
      ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΟΥ!

      ΚΑΙ ΝΑΙ..Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ!
      ΚΑΙ ΑΡΑ…ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟ…ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ!

      Μαρία
      8 Αυγούστου 08 στις 17:04

      Πέτυχα ένα ιντερνετ στις διακοπές και να μαι
      Vandoula ο Βολταίρος το είπε
      αααααααααχ! έλειψε η υπουργός πολιτισμού και ρημάξαν όλα 😀

      Αρίστη συμφωνώ απόλυτα μαζί σου το μόνο που κάνει το συγκεκριμένο θέμα είναι να σε αυθυποβάλει.

      Παραμυθούλη μου λειψες και εσείς παραμυθόπαιδα να περνατε καλά φιλιάαααααααααααααααααααααααααααααα
      σε όλους!

      Υ.Γ. Η συνάντηση πότε καλέ;

      rodoula-kelly
      10 Αυγούστου 08 στις 14:23

      30 και βάλε χρόνια μετά τα θρανία ,αυτό που έγραψες για το Δουρειο Ιππο πολύ μου άρεσε.
      Πάντα κάτι δεν μου πήγαινε καλά σ’αυτή την υπόθεση,αλλά δεν το ε’ιχα καθαρό που λένε…

      cghera
      11 Αυγούστου 08 στις 14:36

      Εγώ ωροσκόπιο δεν διαβάζω γιατί θεωρώ οτι είναι γενικολογίες που όπως λέει και άλλο Post. Συνηθως διαβάζω άλλα ζώδια εκτός από το δικό μου γιατί νομίζω οτι δίνουν γενικώς ωραίες συμβουλές σε θέματα συμπεριφοράς!
      Η ερώτησή μου σε όσους πιστεύουν στα όσα πρεσβεύει η Αστρολογία είναι η εξής: Ο χρόνος που κάνει να έρθει το φως από ένα άστρο τις περισσότερες φορές είναι κάτι χρόνια. Οπότε πολλά από αυτά που βλέπουμε αυτή τη στιγμή στον ουρανό πιθανότατα μπορούν να μην υπάρχουν πια αλλά και να είσαι σε διαφορετικό σημείο από αυτό που βλέπουμε εμείς. Οπότε αυτό που βλέπουμε τώρα έχει γίνει για το ένα άστρο πριν από ένα χρόνο για το άλλο πριν 2 χρόνια κλπ κλπ.
      Η εικόνα που έχουμε λοιπον δεν είναι πραγματική αλλά πίσω στο χρόνο και με διακυμάνσεις για κάθε άστρο. Πως μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις για κάτι βασιζόμενοι σε κάτι που έχει γίνει στο παρελθόν πολλές φορές ακόμα και πριν γεννηθούμε; Και μη μου πειτε οτι αυτό που βλέπουμε τώρα είναι αυτό που ισχύει για τις προβλέψεις.
      Απο εκεί και πέρα είναι φως φανάρι οτι οι περισσότεροι αστρολόγοι δεν συμφωνούν σε αυτά που γράφουν για το κάθε ζώδιο, δείτε 5-6 διαφορετικά ωροσκόπια της ίδιας εβδομάδας. Τώρα ποιος είναι ο πιο σωστός δεν ξέρω. Για μένα μάλλον κανείς.
      Το οτι μπορεί ο χαρακτήρας ενός ανθρώπου να επηρεάζεται από την εποχή που γεννιέται δεν το βρίσκω πολύ απίθανο αλλά δεν νομίζω οτι ταιριάζω με όλους όσους γεννήθηκαν την ίδια περίοδο ακόμα κι αν γεννηθήκαμε την ίδια ώρα και στο ίδιο μέρος.
      Επίσης θυμάμαι το βιβλίο της αστρονομίας της 2ας Λυκείου που ανέφερε με ιδιαίτερη εμφαση οτι η αστρολογία δεν θεωρείται επιστήμη από κανέναν έγκριτο αστρονόμο στον κόσμο.
      Αλήθεια όμως αν με κάποιο τρόπο μπορούσατε να μάθετε λεπτομερώς το μέλλον σας όπως π.χ. την ημερομηνία του θανάτου σας θα επιδιώκατε να το μάθετε;

      ανατολη
      20 Αυγούστου 08 στις 22:15

      Κανω περίπου το ίδιο με τον cghera διάβαζω όλα τα ζώδια και βλέπω την γενική εικόνα.Ειναι η ανάγκη μας πιστεύω να ρίξουμε μια ματιά στο τι μας περιμένει..Να είμαστε προετοιμασμένοι τάχα για να το αντιμετωπίσουμε.. ισως για να χαρούμε..
      Μια γεύση απ΄το μέλλον γιατί το παρόν δεν μας ικανοποιεί.
      Μια ελπίδα γιατί καθημερινά γκρεμίζονται όσες μας απομένουν..
      Μια ικανοποίηση ότι κάτι κλέψαμε από τα μελλούμενα όπως όταν βρίσκαμε το πολύ προσεκτικά κρυμμένο γλυκό της μαμάς.
      Είναι αστείο αλλά εγώ δεν ξέρω την ώρα που γεννήθηκα.
      Και ο λόγος?
      Για να ελαφρύνω το ύφος……
      Ταυτόχρονα με τη μάνα μου γεννούσε και η αγελάδα….στο πατρικό σπίτι γεννημένη στο χωριό.. οπότε ήταν πιό σημαντικό το μοσχαράκι από εμένα.
      Έτσιι η δική μου γέννηση πέρασε στα ψιλά!!!χεεχεχεχεχεχεε
      Συμφωνώ με τη nellinezi πάντως στο γεγονός ότι υπάρχει αλληλεπίδραση σε ότι κανουμε και ότι μας συμβαίνει.
      Παραμυθά κάνεις μπανάκια? Αν ναι κάνε και για μας!!!!!
      Και να ξεκουραστείς!
      Υ.Γ.
      Η μαμή δεν ζει πια.. ίσως εκείνη θυμόταν.χαχαχα

Σχολιάστε